Monday, August 3, 2009

August, snarlig hjemkomst og Fynsk sensommer

Så er det snart 2 måneder siden der sidst var lyd på bloggen. Jeg har været/og er i USA med Katherine hvor vi arbejde med forskellige volleycamps. Trætheden overfor 13-16 årige Amerikanske highschool piger er begyndt at melde sig, men lærerigt har det bestemt været.. ;0)

2 måneder væk fra Dansk volley er formentlig det længste jeg har prøvet i mere end 10 år, men det har bestemt ikke betydet at tingene i Fortuna har ligget stille. Første del af min ferie gik med at Meli og Karen skiftede til Holte, hvilket naturligvis efterlod et par huller at fylde, og som det så ud var der ikke eftertagere i klubbens talentfulde ungdom til lige at springe ind i en start 6'er. Det har betydet at vi har kigget udenlandsk for at finde forstærkninger, og det ser ud som om vi er ved at være på plads, jeg vil dog undlade at komme med det endelige hold til min hjemkomst 15. august. Der mangler lige de sidste småting omkring et par spillere men det kommer.

Vi lander kl. 14.30 d. 15. august i Kastrup, skal pakke hele min lejlighed på 3 timer, tilbage til lufthavnen efter en hemmelighed..:0) derefter til fødselsdag for til slut at køre hele redeligheden til Odense til den nye lejlighed. Alt sammen en lynstart på det hele for sæsonen starter for mit vedkommende 17. august med spillermøde og træning. Mizuno har dog haft holdet i træning ugen forinden, så det er kun os der er lidt forsinket.

Beachvolley

Jeg har forsøgt mit bedste for at følge lidt med online, og jeg er glad for at mit bud på at det bliver til Guld for Pia og Mette stadig er inden for rækkevidde. Men mon ikke Karin&Majken, Sanne&Dyhr og Stine&Lotte har andre ideer.. :0) og en lille outsider i Krøyer&Roe som ser ud til at have fundet formen på det rette tidspunkt.

Herresiden har set lidt kedelig ud synes jeg. Jeg har dog ikke set kampene hvor jeg altid har nydt at se Lyø'erne, Martens, Mayland, Siig og Teis. Men det ser ud som om Anders og Bo sidder tykt på den trone. Og hvor er det fantastisk at følge deres resultater internationalt. Godt gået gutter...


Jeg lover en holdpræsentation inden 20. august, og jeg garanterer et par overraskelser..

Fortsat god sommer.. "There is no I in team, but there is more than one T in I am gonna take it to spiketown.."

5 comments:

Anonymous said...

Hej igen Mini

Klart billigere at snakke her end over tlf hele tiden - og nu er Eva også kommet hjem fra træning. Pudsigt som du rammer de tidspunkter hver gang ;-)

Mht klubskifter savner jeg lidt de gode rygter der plejede at komme, og hvem andre end dig ville være mand for at åbne lidt for posen - også for de andre klubber.

Ikke for at lyde for "Mortensk", men det er altså underligt at vi nu i disse kvartprofessionelle tilstande stadig ikke har særlig mange opdateringer fra klubberne. Nyhedsspalterne præges af at der er et hul fra april til august, og det er lidt ærgerligt - for her skulle der jo gerne plantes spirer i de lokale medier.

Men godt at I hygger jer, og vi glæder os til at se dig i O'ense. Hvis du skal bruge lidt hjælp til flytning har jeg jo stadig en kææææmpe firmakasse.

Mikkel

Anonymous said...

Jeg er sikker på at vi får brug for hjælp til flytningen, så forvent bestemt en opringning ca. 16. august kl. 11.00 ;0)

Ja jeg har naturligvis fulgt lidt med trods værende i udlandet, og der er faktisk nogle ganske spændende spillere på nye hold. Igen må vi jo nok vente lidt endnu med navnene, men det bliver godt.. ;0)

Jeg var i øvrigt milimeter fra at få en amerikansk træner til at springe på jobbet i Lyngby hvilket jo ville være endnu et spændende indtog i dansk volley. Men i sidste ende sprang vedkommende fra..

NFL starter i øvrigt snart, byder du på ribs og budweiser i 1. runde?? så tager jeg 2. runde.. :0)

Mini

Anonymous said...

Mini du har slet ikke tid til det her pjat, du skal smide mange flere timer i HoN så du ikke bliver ved med at være årsagen til at vi taber og ryger under 1500 i rating.

/William

Anonymous said...

"Stadig ikke har særlig mange opdateringer fra klubberne," skriver Mikkel.

I går havde Holtes hjemmeside 177 besøg, i mandags 167.

Så nysgerrigheden må vel siges at være til stede.

Men klubbernes lyst/evne til at kommunikere udad til omverdenen er ganske rigtigt stadig ikke imponerende.

VH

Morten

Anonymous said...

Mini:
Lad os se på det når vi nærmer os den 16.
Mht NFL så glæder jeg mig rigtig meget, så det kan nok arrangeres...

William:
Igen et eller andet spil-halløj. Husk at du nu er gift og bør begynde at agere herefter;-)

Morten:
Jeg tror faktisk at din kommentar viser at der er et marked for opdateringer, men stadig er der ikke nogen. Jeg er feks også en af dem der kigger dagligt efter det. Nogle klubber er som sunket i jorden når det er 1. maj og står op fra de døde her i august.

Der er mange historier at fortælle. Her blot lidt som ville være interessant, og som klubberne sikkert allerede ved:
1. Opstarten - hvad skal I, er der ture, hvordan er sommeren gået med de spillere der bliver osv
2. Nye spillere?
3. Spillere der stopper/pauser
4. Nye sponsorer?
5. Præsentation af unge talenter der rykkes op

Det kunne være så spændende, og besøg på en hjemmeside er desværre ikke ensbetydende med at der er noget spændende at læse....

Mikkel