Wednesday, October 8, 2008

Round 3 - Ding ding...

Så fik vi overstået 2. runde, og bortset fra vores egen kamp mod Brøndby som ikke helt var til at spå om, så var det en runde ganske uden overraskelser. 3 favoritsejre på hjemmebane til hhv. Frederiksberg, Holte og Fortuna.

Jeg så selv Frederiksberg spille sig til en sikker sejr mod DHG, som ellers overraskede positivt synes jeg, med god fight og moral uanset stillingen, og de kom flere gange i kampen tilbage efter at have været stort bagud.

Holte vandt også sikkert over KSV, selvom Holtemaskinen ikke var helt velsmurt, så er det altid svært at stille den rette mentalitet til en kamp man ved man bør og skal vinde. En lose-lose kamp om man vil hvor man efter sejr tænker "nå ja men det skulle vi jo gøre" og efter nederlag har været med til en katastrofe.


Fortuna så jeg desværre ikke spille, men efter Anne Mortensens referat venter der os en benhård kamp i kommende runde hvor Fortuna kommer til Lyngby. De server for fuld drøn, og har Caley med i storform, samtidig med at de "nye" startere bare bliver bedre og bedre. Skovbakken fik ihvertfald ikke et ben til jorden hvis man kigger på cifrene.


3. Runde skydes igang torsdag...

Når vi så tager fat på 3. runde allerede imorgen hvor Holte spiller i Odense, er det samtidig startskud til et par spændende kampe.

Lyngby vs Fortuna
Helt klart rundens storkamp både historisk og også med et kig på stillingen som den er nu. Fortuna kommer med det velsmurte angrebsspil vi kender dem for, og jeg forventer bestemt at det er et Fortunahold som vil ændre den statestik fra de sidste par sæsoner hvor vi har slået dem flere gange før jul.
Hvis vi skal vinde kampen så skal det være med den selvtillid vi spillede med mod Brøndby. Og den tror jeg på at vi har, og vi har alle spillere klar til kamp. Det bliver afgørende hvilket af de to hold der tør blive ved med at køre 100% i serven for begge hold server godt, og så stole på at eget side-out spil vil fungere bedre end de andres.
Det lugter af en 5sætter, men kan lige så godt ende med 3 meget tætte sæt til det ene af holdende.
Resultat: 3 - 2


DHG vs Holte
Holte kommer efter en sejr over KSV som spiller meget på samme måde - god fejt men mangler når det handler om selv at hente point. Mod KSV var Holte ikke mentalt klar syntes jeg, og de lavede selv for mange fejl særligt i 2. sæt. Det bliver der lavet om på mod DHG tror jeg, og så vinder de klart.
DHG skal have gang i et højere servepres end mod Frederiksberg(særligt fordi Mia står på den anden side). Derudover skal de fortsætte det gode blokarbejde de havde mod Frederiksberg, og så måske turde lidt mere i angrebet. De har en fantastisk hæver som godt kan gøre livet nemmere for angriberne selvom de mangler lidt power.
Resultat: 1 - 3


Skovbakken vs Frederiksberg
Der er intet i de to første runder der levner Skovbakken mange chancer i denne kamp. De har ikke vundet sæt endnu, og har reelt ikke været tæt på ifølge udsagn fra folk der har set dem spille.
Omvendt kommer Frederiksberg med 2 sejre og senest en kanon angrebskamp mod DHG. Traditionelt(sidste sæson) har Frederiksberg ikke spillet godt i Århus, og derfor tror jeg heller ikke på rent bord i denne kamp.
Hvis Sondrea der først kom lige op til sæsonstart er ved at finde noget af sidste sæsons spil frem, så tror jeg hun starter inde og det vil alt andet lige gøre Skovbakken bedre mener jeg.
Resultat: 2 - 3


KSV vs Brøndby
Rundens mest sikre kamp tror jeg. Brøndby SKAL igang igen efter de blev klædt lidt af i tirsdags, og KSV's lidt lave hold bør være guf for angrebsmaskinen fra Brøndby. KSV servede ikke godt mod Holte, og hvis det samme bliver tilfældet her, så bliver der tale om en nedslagtning. Omvendt kan gode server få dem langt mod Brøndby som endnu ikke har Pia med(tror jeg ihvertfald ikke de har).
Resultat: 0 - 3


Alt i alt nogle svære kampe at gætte på i denne runde synes jeg, men vigtigst af alt er det, at det bliver gode og spændende kampe.
Held og lykke til alle, og så mangler vi kun lige at få tips fra William og Morten.. INDEN Holte spiller.

Mini

1 comment:

Anonymous said...

Allrighty :),

Lyngby-Fortuna 1-3
Dhg-Holte 1-3
Skovbakken-Frederiksberg 1-3
Ksv-Brøndby 0-3.

mvh
William