Tuesday, October 21, 2008

Fra medaljer til nedrykning...

Som overskriften fortæller så handler følgende om mystikken i at niveau kan svinge utrolig meget fra dag til dag - OG modstander til modstander...!!

Vi lagde ud med at slå både Holte og Brøndby. Det gjorde ved at spille med selvtillid og aggressivitet, båret frem af fantastisk modtagning og godt servepres.
Siden hen har vi så tabt til Fortuna og Frederiksberg, hvor kendetegnet for os i begge kampe var skidt modtagning og et faldende servepres. Hvor ligger forklaringen..?

Jo en del af forklaringen på vores modtagningsproblem skal med sikkerhed findes hos vores modstandere. Frederiksberg og Fortuna servede begge mærkbart bedre end især Brøndby men også Holte der lavede mange servefejl. En anden del skyldes helt klart også vores eget spil. Vores modtagere har ikke vist samme overskud i de seneste 2 kampe og det har gjort os sårbare lynhurtigt.
Hverken Sanne eller de to startere Judit og Tine har spillet med den selvtillid og karakter som de lagde sæsonen ud med, og det er noget vi skal have genfundet hurtigt, ellers bliver det en lang og sur sæson.
Det har naturligvis ikke hjulpet på situationen at Rikke Kirstein nu er ude, hun er jo altid garant for at stabilisere vores modtagning når det er nødvendigt.

Så kan vi tage et kig på servepresset. Generelt har jeg en tendens til at vende tilbage til selvtillids problemet. Hvis pigerne server godt fra start, så tør de blive ved så længe det kører. Men så snart en fejl eller to sniger sig ind, så er det pludselig for halvt blus vi server, og dertil har de seneste 2 modstandere været alt for stærke i side-out.
Vi arbejder dog meget med serv til træning og jeg er sikker på at det nok skal vende tilbage, og så må vi håbe at vi kan få stabiliseret det nok til ikke at ryge fra medaljespil til nedrykningsspil. For vores samlede spil de sidste to kampe har budt på i alt 3 sæt hvor holdet har spillet forbilledligt(2 mod Fortuna og 1 mod Frederiksberg), men i de samme kampe har vi spillet noget der tenderer til pinligt i 5 sæt.

De store udsving har givet os kælenavnet "elevatorholdet" hos vores allesammens Morten Piil, og det kan han jo have ret i, men det er bestemt ikke noget vi ønsker at være, og det må være op til os selv at få det modbevist snaret muligt.

Generelt tror jeg dog det er meget vigtigt at huske, at selvom topholdende er tophold, så står de vidt forskelligt til hinanden indbyrdes. Jeg tror bestemt ikke man skal afskrive Lyngby fordi vi har tabt klart til Fortuna og Frederiksberg, og heller ikke gøre dem til finalefavoritter fordi de slog os og vi jo har slået Brøndby og Holte. Vi vil ihvertfald hos os selv bevare roen velvidende at vi kan spille brandgodt mod alle hold, men vores taktik skal være den rigtige og så skal vi selvfølgelig også have selvtilliden tilbage. Vi er bedre klar næste gang mod både Frederiksberg og Fortuna, det er jeg sikker på...

5. runde... Ding ding!!

5. runde i damernes elitedivision ser helt vildt uforudsigelig ud.. Der er 4 kampe som kan gå begge veje.

Lyngby vs. KSV
Vi selv er på jagt efter oprejsning efter 2 nederlag i streg. Desværre står vi uden 3stamspillere og det vil med sikkerhed kunne mærkes mod et KSV hold som reelt ikke har noget at tabe i denne kamp.
Det bliver en kamp hvor vores modtagning igen kommer i fokus, og hvis vi formår at løfte niveauet fra sidste kamp så er vi favoritter til at vinde. Men KSV er ikke langt fra de bedste hold, det viste de jo også i kampen mod Fortuna!!
Lidt skal der dog satses fra min side for også at hente lidt i tipskonkurrencen..
Resultat: 3 - 0


Skovbakken vs. DHG
Jeg nåede lige at se 4. sæt mellem Skovbakken og Holte, hvor Holte kun vandt knebent. Jeg synes Skovbakken spillede med en super gejst og egentlig også langt hen ad vejen helt lige op med Holte, så de kan nok ikke undgå at være favoritter i denne kamp.
DHG har jeg nu set 2 gange, og ingen af gangene har de imponeret mig. Alligevel har de jo presset Fortuna og det kan man kun tage hatten af for. Samtidig er det en af de kampe holdet SKAL vinde hvis overlevelse i eliten skal sikres.
Jeg synes det er svært at tippe på sætscoren, men jeg forventer en hjemmesejr.
Resultat: 3 - 0


Holte vs. Frederiksberg
En for mig helt åben kamp hvor jeg dog nok ser Frederiksberg som en lille favorit. Det bygger jeg mest på den kamp de to hold spillede mod os hvilket jo ikke er helt fair da det var i hhv. 1. og 4. runde. Sætter jeg de to hold op overfor hinanden så ser jeg Holte få problemer med de stærke blokspillere hos Frederiksberg som altså også tæller Jose og Lærke udover Lene og Mette. Samtidig servede Frederiksberg fantastisk mod os og kan de det igen så kan jeg ikke se Holte vinde(selvom de har Mia).
Skal Holte vinde bliver det på taktikken. Jeg tror Holte's spillere taktisk er bedre til at justere end Frederiksberg's er det og derfor ser jeg helt klart Holte have fine chancer for at vinde kampen.
Resultat: Uafgjort.. Hehe... shit altså... hmm... Jeg lukker øjnene og siger 2 - 3


Fortuna vs. Brøndby
Endnu en drablig kamp hvor udfaldet kan blive hvad som helst. Vi har netop set Fortuna smide 2 sæt til KSV og stiller de op med samme hold så kan det bliver svært. Pia er begyndt at træne med i Brøndby, men jeg ved ikke om hun skal spille endnu så det er lidt en kamp jeg hellere vil gætte resultatet af efter den er spillet.
Brøndby er kommet godt med efter nederlaget mod os og har vundet klart 3-0 og 3-0. Fortuna vil være mere tændt til denne kamp tror jeg end de var det til kampen mod KSV og det betyder helt sikkert også noget... men hvor meget er et godt spørgsmål..!
Jeg satser på at Pia ikke spiller og på at Elena er klar og derfor,
Resultat: 3 - 0

Det var en hård runde at gætte resultater i, og selvom jeg har proklameret at jeg rammer 4 ud af 4 i denne runde, så er jeg ikke sikker på at særligt Morten og Brøndby er helt enige.. ;0)
Vi for at se, men spændende bliver det.

Mini

3 comments:

Anonymous said...

Hej Mini.

Ja, jeg må sige, at du SATSER i dine tips.

Du indleder med at skrive, at
"Der er 4 kampe som kan gå begge veje" - og så tipper du tre af dem 3-0!!!

Det virker VILDT, men på mandag er vi jo alle klogere, og måske er det dig, der står med sejrs-palmerne – både i Lyngby-kampen og tipsrunden.

VH

Morten

Anonymous said...

hep, here are the votes from the Frederiksberg Jury.

Lyngby vs. KSV
Resultat: 3 - 1


Skovbakken vs. DHg
Resultat: 3 - 0


Holte vs. Frederiksberg
0-3

Fortuna vs. Brøndby
3-1

mvh
William

Anonymous said...

Hej til jer begge..

Well jeg mener også de kan gå begge veje, men udfra min argumentation til de pågældende kampe synes jeg faktisk at jeg begrunder hvorfor jeg netop mener at resultatet kan blive 3-0 i flere af dem. en kamp der slutter 25-23, 25-22, 25-23 er vel også en tæt kamp som med lidt medvind den anden vej kunne være blevet 0-3 eller 2-3.. :0)

Jeg tror det bliver udslagsgivende om Pia er med for Brøndby. Jeg vælger at tro hun ikke er samtidig med at Mette Vestergaard er rask og Elena spiller.. Derfor en tæt kamp på papiret men som jeg tror får Fortuna som vinder med 3-0 af ovennævnte grunde.

Vores egen kamp kan også gå begge veje fordi vi stiller op som vi gør. Dermed ikke sagt at vi ikke SKAL vinde den kamp, for det skal vi sgu, og det tror jeg også vil blive udslagsgivende.

Den sidste kamp jeg har tippet 3-0 er Skovbakken-DHG. Den kan gå begge veje fordi begge hold jo er 0-4 i kampe indtil nu, og så er der jo ikke ligefrem en klar favorit. Men med Skovbakken på hjemmebane, med bedre spillere som er ved at komme igang(efter at have set Holtekampen) så tror jeg på en 3-0'er til hjemmeholdet.

Mini

P.s. Willy.... Shake and bake BABY!!