Thursday, October 2, 2008

Round 2 - Ding ding...

Så er det snart weekend, og tid til elitedivisionens 2. runde i grundspillet.

I første runde ramte jeg ikke helt skævt. Den lille chance jeg tog med at Skovbakken skulle hive en 3-2 sejr hjem, gjorde Brøndby utrolig sikkert til skamme.
Ellers blev det som forventet til sejr til Frederiksberg i en lidt tættere kamp end forventet, men KSV bed godt fra sig. Også Fortuna fik tæt kamp, men vandt dog sikkert 3-1, mens vi selv i Lyngby fik hevet en 3-2 sejr hjem over Holte efter en gyserafslutning. Jeg gættede rigtigt i 3/4 af kampene hvad angår det vindende hold, så nu prøver jeg igen i denne runde.

Vi tyvstartede på 2. runde i tirsdags, hvor vi var på besøg i Brøndby. Det blev til en 3-1 sejr, og der kan læses et ref. af kampen på www.lyngbyvolley.dk

Ellers byder runden på 3 kampe hvor der i alle 3 er en klar favorit.


Frederiksberg vs. DHG
DHG lagde ud med at få presset Fortuna i 3 af 4 sæt, og det i sig selv er jo en god indsats. Denne gang skal de til Frederiksberg hvor jeg tror de får ørene i maskinen. Frederiksberg kom lidt usikkert fra start, og blev måske offer for manglende rytme. Det er jeg sikker på at de har fået stabiliseret, og mon der bliver skiftet helt så meget i denne kamp som imod KSV!!
Hvis DHG skal vinde denne kamp skal de i mine øjne have en brandkamp samtidig med at hele Frederiksbergs hold skal have en off-day.
Resultat: 3 - 0


Fortuna vs. Skovbakken
Århusholdet skuffede mig lidt rent resultatmæssigt i 1. runde. Jeg har en fidus til at de er rigtig gode hjemme, men måske ikke så gode ude. Ihvertfald er jeg ikke så meget i tvivl om en hjemmesejr i denne kamp.
Fortuna har fået endnu en kamp på bagen som hold, og sæsonpremieren kan altid skabe lidt nervøsitet hos selv de bedste.
Skal Skovbakken vinde i Odense skal de få lagt et højt servepres hele kampen igennem, ellers bliver de kørt over af Fortuna's angrebsmaskine. Skovbakken har dog ofte hevet mindst 1 sæt hjem mod Fortuna, så de er bestemt ikke uden chancer.
Resultat: 3 - 1


Holte vs. KSV
Begge hold tabte i 1. runde og begge gange 3-2. Holte har siden fået forstærkning i form af Katherine Whitney som spillede på holdet for 2 sæsoner siden. Med hende får de endnu en stabil kant og hun vil være en forbedring i modtagningen.
Men netop at Holte har fået endnu en kant, er noget KSV måske kan udnytte hvis de er dygtige. Det vil med sikkerhed skabe en smule rytmebrud med en ny spiller, og kan KSV slås for alle bolde som de gjorde mod Frederiksberg, så kan de godt hive et sæt hjem, og hvem ved så hvad der sker.
Jeg er dog pessimist hvad overraskelser angår i denne runde, og jeg stoler på at Holte's mange træningstimer og taktiske snilde vil overvinde eventuelle rytmebrud pga. nye spillere.
Resultat: 3 - 0


Alt i alt er jeg denne gang ikke så satsende, og jeg tror meget på de 3 favoritter især fordi de alle er på hjemmebane. Endvidere må der i de 3 kampe ikke smides point fra hjemmeholdende, hvis deres erklærede mål om medaljer skal holde stik. Intet afgøres i 2. spillerunde, men det ville være surt at smide en hjemmekamp på nuværende tidspunkt.

God kamp til alle, jeg vil forsøge at få set både Holte-KSV og Frederiksberg-DHG.

Mini

3 comments:

Anonymous said...

Hej Mini

God udfordring du har givet os, men umiddelbart er det også en runde der ved tipstjenesten ville give meget lave odds.

Det eneste jeg studser over er din kommentar over at evt. tab ikke kan forenes med at vinde medaljer. Jeg tror nu hverken på at Mio, Smølf eller William vil kaste medaljer væk hvis de skulle snuble i denne runde.
Turneringen er lang og så er der semifinaler - det er jo ikke pokalturneringen det her ;-)


Men mit gæt er:
Holte-KSV 3-1
Fortuna - Skovbakken 3-0
Fr.berg - DHG 3-0
Mikkel

Anonymous said...

Hey hey..

Nej nej, som jeg også skriver,så bliver det ikke afgjort idag, men vi har de sidste 2 sæsoner set det være så tæt som ned til boldscore om hvem der blev 1 og hvem der blev 2, og sidste år var det sæt der gjorde forskellen på 2 og 3.

Derfor tror jeg ikke at man skal smide for mange "uforudsete" kampe i starten, og slet ikke på hjemmebane. Er godt klar over at alle spiller mod alle 3 gange, men hvem vil være nede med 4-6 point efter de første 7 kampe fordi man "snublede" i 1., 2. eller 3. runde.-..?

Men hey... vores gæt er næsten ens.. så noget er vi da enige om.

Mini

Anonymous said...

Hejsa,

Ja bud er jo gratis så her er mit:

Holte-KSV 3-1
Fortuna - Skovbakken 3-1
Fr.berg - DHG 3-1

Jeg tror at ksv er nok ovenpå til at hente et sæt, Skovbakken er formentlig bedre end dhg så det kunne sandsynliggøre et sæt her også - og sidst vil jeg ikke umiddelbart byde på at vi laver et bedre resultat end fortuna imod Dhg - så 3-1 virker ikke helt hen i vejret :).

/William