Tuesday, November 6, 2007

Hvorfor nu det...

Jeg har nu valgt at lave min egen blog, hvor jeg kan skrive og fortælle mine tanker om volley, og det at være træner for det hold vi har i Lyngby.

Jeg gør mig mange tanker omkring volley, og er tilskuer til alle de elitekampe jeg kan få presset ind i programmet, og derfor får jeg også en masse indtryk af de forskellige hold, og får også talt en masse med de forksellige spillere.

Jeg synes vi i vores lille volleyverden lader os gå lidt for meget på af, hvad andre folk skriver om os, eller vores hold eller lign. Jeg selv inklussiv... :0) Når man brænder for noget, så har man stærke holdninger til det, og føler sig måske derfor ofte trådt på af andres meninger..
Nu vil jeg begynder at at skrive lidt mere her på min egen blog, og så kan folk der føler sig trådt på af mine kommentarer jo bare lade være med at læse dem.. :0) Men jeg deltager dog lystigt i debatter på de forskellige fora rundt omkring.

Det var lige min indledning. God læselyst

Mini

2 comments:

Mikkel Hauge - Headcoach Marienlyst Volley's eliteherrer said...

Og velkommen til vores lille univers af holdninger.

Om ikke andet, så kan vores seneste diskussion måske have været det som skubbede dig ud over kanten og oprettede en blog. Lidt ligesom da William ikke kunne svare på min blog uden selv at have en.

I alle livets facetter, og ikke kun vores lille volley-verden som kommer til at virke som det eneste univers vi har, er det vel naturligt at forsvare sig selv når man bliver trukket frem til offentligt skue. Nogle gør det ved passivt at trække på skuldre (Lyngby sidste år med træning / ikke træning), andre ved at argumentere for hvorfor de gør som de gør og så er der jo også dem der generelt bare helst vil slås om det. De sidste er måske heldigvis ikke tilstede i sporten. Men fælles for det hele er at dette er jo ikke holdningsdebatter. Vi har alle forskellige holdninger, og dem vil jeg gerne respektere og selv have respekt den anden vej. Men når folk dømmer mig eller mine efter egne opsatte reglementer for god standard, så reagere jeg. Og det gør de fleste andre udenfor volleyball også. Vi har måske blot en tendens til at glemme at vi er forskellige når vi sidder og tænker alle vore store tanker.

Her er en mulighed for en ny debat:

De seneste 3 år har vi i Fortuna troet på at en af vejene er gennem hele tiden at have holdet - dvs hente spillere som erstatning for andre der udgår. Det gør man i alle andre sportsgrene. Vi har fået tæv for det hos mange aktører, men kan se at andre topklubber på herre og damesiden nu også gør det stort set hvert år.
Transferregler er oppe i tiden, men hvad er vigtigst? De 11 som står tilbage eller de 12 som de konkurrerer imod (eks er Holte-Fortuna sidste sæsons semifinale)? Løser en transferperiode egentlig problemet (for dem som har et problem med det), når man kan hente spillere indtil 31.12.07. Vi kan jo stadig hente danskere ind, som jeg forstår reglerne???

Nu har du måske en debat på dit første indlæg

Velkommen!!!!

Unknown said...

Jeg vil nøjes med at sige velkommen denne gang...

MVH
Martin