Tuesday, November 6, 2007

Toppen af poppen

Min første afstemning på min nye blog handler om, hvem der slutter som nr. 1 i damernes grundspil i år. Grundlaget for afstemningen er egentlig, at turneringen har været så uforudsigelig som den har været. Alle har simpelthen slået alle og det er vidunderligt at være en del af.. :0)

Skader har - efter min mening - været den helt store årsag til de mange overraskelser. Holte har lagt sæsonen ud med, at tabe stort til os og knebent til Gentofte hvor Jindra desværre måtte udgå i 1. sæt.
Fortuna så ekstremt stærke ud i åbningen mod Frederiksberg, som dog alligevel formåede at presse favoritterne fra Fortuna. Ugen efter mistede Fortuna så deres hæver i kampen mod os og tabte den kamp 3-2. En kamp der efter min mening viste noget af det mest svingende volley jeg længe har set.
Vi lagde sæsonen utrolig godt ud med sejre over både Holte og Fortuna, men siden spillede vi så en ringe kamp i Brøndby, hvor vi reelt måtte undværre alle vores 3 centerspillere, og vi tabte den kamp 3-0.
Gentofte lagde ud med at tabe til Brøndby, for så ugen efter også at ryge ud af pokalen til et 1. div. hold. De stillede op uden Anne Smidt og Tine Roe. Siden slog de som nævnt Holte i en tæt kamp med 3-2.
Brøndby som har virket som den helt store positive overraskelse har dog tabt 3-0 til Frederiksberg og nu også tabt 3-2 til Holte i søndags.

Med andre ord kan alle slå alle, og det er virkelig svært at forudse kampenes resultater på forhånd. Et nøgleord til at slutte på toppen kunne godt være BREDDE. Med alle de skader sæsonen har budt på indtil nu, er det nok et godt bud at satse på det hold med den bredeste trup..:0)
Holte ser ud til at være ovenpå igen efter deres skadesplaget start, og senest med sejren over Brøndby og den nyindkøbte amerikaner, ligner de et hold på vej frem, jeg mener dog stadig at deres trup ser smal ud, men på den anden side har de vel haft det uheld de skal have i form af skader... Det bliver helt sikkert en meget spændende semifinale i pokalen tirsdag d. 20/11 kl. 20.00 i Holte, hvor vi skal på besøg.

Personligt ser jeg os selv og Fortuna som de hold med den bredeste trup. Brøndby har i mine øjne også en smal trup, men spillerne er alle talenter og alle træner meget, så hvis de kan stabilisere sig, og undgå skader, er de et godt bud på 1. pladsen i grundspillet.

Det eneste der er sikkert er, at det er en utrolig spændende sæson vi er igang med, måske tættere end sidste år, hvor 1 sæt skilte 1. - 3. pladsen inden sidste runde af slutspillet.

Mini

2 comments:

Thomas B said...

Hej Mini,

Godt at se du også er hoppet med på vognen. Nu må jeg snart genoptgae skriveriet også.

En enkelt kommentar:

Vi røg ud af pokalen først, slog Aarhus og tabte så til Brøndby i deres meget mærkelige hal..

Vi ses på lørdag til et forhåbentlig velspillet lokalbrag

Mini said...

ok.. ja så beklager jeg den ombytning.. :0)

Og ja vi ses på lørdag, det skal nok blive en god og tæt kamp er jeg sikker på.

Mini