Saturday, September 6, 2008

Copenhagen Elite Open og andet...

Så er det lørdag morgen og jeg skal snart afsted til C.E.O. (Copenhagen Elite Open) med damerne. Forventningerne til stævnet er højere end sidste weekend i Holte, men igen skal det handle om at spillerne får nogle kampe i benene, samtidig med at vi kan få set lidt til de andre elitehold der stiller op.

Jeg er desværre så uheldig at der er en beachspiller (Frida) som skal giftes - tillykke med det i øvrigt, men det betyder at sidste weekend manglede jeg 3 spillere pga. polter abend, og i denne weekend mangler de samme 3 så fordi selve brylluppet skal afholdes. En herlig begivenhed, men stadig små ærgerligt for en træner.. ;0)

Tine Roe, Charlotte Krøyer og Karin Iversen forventes derfor ikke tilbage før søndag eftermiddag, og så må vi se om de når at spille en eller to kampe.
Endvidere er Tina Larsen på ferie og Mette Flügge har barnedåb søndag så spiller kun lørdag. Derfor har vi lånt hæveren fra vores D2 til søndag, og så skal det nu nok også gå.

På positivsiden kan jeg dog sige, at vores trup nu ligger endeligt på plads, og der kan nu kun komme positive overraskelser i form af spillerTILgang og ikke længere AFgang..;0)

Dame1 i Lyngby 2008/2009 ser ud som følger:

Hæverpladsen: Mette Flügge, Tina Larsen

Libero: Sanne Olesen

Centerpladsen: Rikke Friis, Maja Skrowny, Ashley Vicino(USA), Maj-Britt Holder

Kantpladsen: Tine Roe Eriksen, Rikke Kirstein(anf.), Judith(Ungarn), Cecilie Boel Hansen, Nina Lischke

Diagonalen: Ditte Reinstrup, Charlotte Krøyer


Med ovennævnte trup føler jeg vi er rigtig godt dækket ind til sæsonen, og kan jeg udføre mit arbejde som jeg skal, så er vi med hvor det er sjovt. Vi vil arbejde målrettet til træning med at være produktive og få sat mere gang i spillet end vi havde sidste år.
Der er ikke mange af de øvrige trænere og andre, der ser os som et semifinalehold, og det kan sagtens være at de får ret. Primært fordi jeg virkelig synes de andre hold ser rigtig stærke ud i år, og på den lange bane er der ingen tvivl om at vi skal være dygtige og måske også heldige for at være med.
Jeg synes dog at vi har kvalitet nok i truppen til at komme langt, vi har ændret lidt i træningerne og øget træningsmængden, så jeg håber personligt på at vi kan få tingene til at fungere. Uanset hvad så er Målsætningen at være med hvor det er sjovt, samtidig med at vi har det sjovt.

Og så må det jo være op til os selv at vise skeptikkerne hvor skabet skal stå..;0) Der skal ihvertfald spilles om tingene før vi ligger os ned.


Tilbage til C.E.O. hvor vi stiller op med følgende spillere de to dage:


Lørdag: Mette, Rikke K, Rikke F, Nina, Ditte, Sanne, Maja, Judith og Ashley

Søndag: Stine(D2), Rikke K, Cecilie, Nina, Maja, Sanne, Ditte,(Krøyer og Tine Roe efter kl. 12)

Jeg glæder mig til at få arbejdet holdet endnu mere sammen i løbet af weekenden og så må vi se hvor vi står efter de 5 kampe. Én ting er dog sikkert, vi træner videre igen mandag og onsdag og så er der træningskamp torsdag mod Frederiksberg.

Mini

4 comments:

Anonymous said...

Hej Mini.

Ja, der har været skrevet meget om Frederiksbergs nye trup med den store tilgang, men faktisk er tilgangen hos jer på en måde noget nær lige så bemærkelsesværdig.

Sammenligner man med truppen sidste år, så har I, så vidt jeg kan se, fået syv nye spillere at gøre godt med:

Tine Roe Eriksen
Maja Skrowny
Ashley Vicino
Charlotte Krøyer
Mai-Britt Holder
Cecilie Boel
Judith fra Ungarn

Jeg kan godt forstå, at du bruger formuleringen: "Kan jeg udføre mit arbejde som jeg skal, er vi med hvor det er sjovt".
For den trup ser da virkelig ud af noget.

Også når man tager i betragtning:

At Mette Flügge, som manglede i hele forårssæsonen, er vendt tilbage.

At centerspillere som Ashley Vicino og Maja Skrowny allerede ved KSV-stævnet viste deres farlighed - og Nina Lischke ved samme stævne viste gryende storform.

At ungarske Judith kan blive en særdeles interessant spiller for jer – og allerede viste sin tekniske styrke ved KSV-stævnmet, hvor hun havde en servestime på ni.

Føj dertil, at de hidtidige træningskampe - trods visse udfald – har vist et hold, der er fuld af kamp- og spillelyst.

Så får man et slutfacit, der kun kan se positivt ud og være med til at give elitedivisionen kulør og spænding.

Held og lykke!

VH

Morten

Anonymous said...

Hej Morten..

Ja du har bestemt ret i at vi har haft stor udskiftning i denne sæson, og det bliver helt sikkert et ganske godt hold vi kan stille.

Men med nye spillere kommer også nye personligheder, og i de rammer vi har i Lyngby betyder det en lidt længere proces for at få det hele til at fungere.

Hvis man kommer til en klub der træner 5 gange i ugen, der har et fysisk program ved siden af og en dyrtbetalt træner med masser af erfaring, så er det min påstand at man som spiller lynhurtigt finder på plads fordi rammerne er faste og rimeligt hårde.
Kommer man derimod til et hold som vores hvor rammerne er lidt løsere og hvor kemien spillerne imellem og også mellem spillerne og træneren betyder meget, kan det jo tage noget længere for en spiller at glide ind.

Det vi var så super gode til især i den første sæson men delvist også i anden var, at få samspillet mellem mig og spillerne til at fungere. At få det bedste ud af begge parter og samtidig udvikle en tillid til, at vi alle gør vores bedste ALTID!!

Jeg vil dog indrømme, at alle de nye er faldet rigtig godt til, og så handler det jo blot om at få nogle kampe i benene for alle sammen. Det er vi godt igang med og så må vi se.

Startprogrammet i sæsonen hedder for os Holte hjemme, Brøndby ude, Fortuna hjemme og Frederiksberg ude. Det er de 4 formedet semifinaliste fra blandt andet dig og Mikkel. Det vil jo for os blive en god indikation af hvor langt vi kan komme. Ikke fordi noget vil blive afgjort allerede efter 4 kampe, men fordi vi kan få testet os selv mod de bedste.
Jeg kan leve med 4 point i de kampe, ville være ærgerlig over kun 2, glad for 6 og drømmer om 8.. ;0)

Mini

Anonymous said...

"træner 5 gange i ugen, der har et fysisk program ved siden af og en dyrtbetalt træner med..."

Hvor er det henne? Der er i hvert fald ikke nogen dame-trænere som vil kalde sig dyrt betalt af dem som træner mere end jer. Måske et postulat, men jeg har ikke oplevet det...

;-)
Mikkel

Anonymous said...

Nej dyrtbetalt er måske så meget sagt.. Men det er klart at jo større trænernavn man, desto større rift er det vel om at få træneren til en klub og derved en højere løn..

Jeg er godt klar over det ikke er en millionforrertning men allgievel..:0)

Pointen står dog stadig... Jeg tror på at mange træninger i faste rammer med ét sæt spilleregler er nemmere at blive en del af, da man jo selv har valgt at man vil give den en skalle og yde det der skal til.

Mini