Friday, September 26, 2008

Round 1 ... Ding ding!!!

Saa er det tid til at foerste runde i elitedivisionen skal spilles, og der er et par spaendende kampe i vente.
Her er mine kommentarer omkring 1. runde og hvad jeg forventer af de forskellige kampe.


DHG vs. Fortuna

Kampen bliver i mine oejne en envejs forestilling. DHG har ikke vist skraemmende styrke i de to turneringer de har deltaget i, og samtidig er Fortuna en af mine favoritter til at gaa hele vejen.
Hvis DHG skal have en chance, skal det i mine oejne vaere et super hoejt servepres hele kampen igennem. En ny libero og uden Stine paa kanten kan Fortuna maaske rystes i modtagningen her i saesonpremieren, men som sagt forventer jeg kort proces fra Fortuna.
Resultat: 0 - 3

Skovbakken vs. Broendby

Jeg gaetter paa en lidt mere lige kamp end man ellers kunne tro. Jeg tror at Skovbakken paa hjemmebanen kan faa lagt et pres i baade serv og blok mod et angrebsstaerkt, men stadig eliteungt Broendbyhold. Hvis Skovbakken kan faa gang i serven bliver det ikke en kamp som Broendby kan tage let paa. Saa selvom jeg har Broendby til at naa langt i aar, saa vil jeg vove skindet og gaette paa en lille overraskelse her i 1. runde.
Resultat: 3 - 2

Lyngby vs. holte

Rundens paa papiret mest spaendende kamp.
Jeg tror begge hold er godt oppe i gear. Og begge hold har noget at bevise. Lyngby skal vise at holdet er kommet styrket ud af ugens pokal exit, mens Holte skal understrege at de er et hold man skal regne med trods udskiftningerne.
Kan Robyn og Louise loefte arven fra Elsa og Casey fra sidste aar, og hvor meget kommer holdet til at savne Lene... Mit bud er at de vil savne en del.
Saesonen er igang og alle hold SKAL vaere klar nu, og med det sagt saa er det en kamp der kun kan blive et brag.
Der er debyt til baade Ashley og Judit paa Lyngbyholdet, og der er ingen tvivl om at de forstaerker ikke mindst bredden i truppen.
Det bliver en spaendende og taet kamp som kan gaa begge veje, men med hjemmebanen og et haab om en trodsreaktion tror jeg paa Lyngbysejr.
Resultat: 3 - 1

KSV vs. Frederiksberg

Der er ingen vej udenom en sejr for Frederiksberg her. Hvis holdet vil lege med i toppen og hvis droemmen om metal skal virkeliggoeres, saa mener jeg ikke der er raad til at smide 2 point vaek i denne kamp. Jeg er sikker paa at William stiller i staerkeste opstilling og gaar efter en klar og sikker sejr.
KSV har styrken i at vaere paa hjemmebane i en hal der godt kan drille udeholdende en smule i saesonen. Derudover skal KSV saette sin lid til den enorme kampgejst holdet besidder og saa skal der ellers knokles roeven ud af bukserne hele kampen igennem hvis der skal ske en overraskelse.
Resultat: 0 - 3


Alt i alt er saesonpremieren altid spaendende, men jeg tror ikke paa saa mange taette kampe lige i denne runde. Topholdende SKAL godt fra start i aar for ikke at tabe afstand fra start, og dermed have presset med at SKULLE vinde i naeste runde. Det kan maaske skabe lidt kriller i maven hos spillerne og traenerne, men jeg tror de fleste er klar paa at yde max fra foerste floejt.

God kamp til alle, og en god saeson..

Mini

No comments: