Tuesday, November 4, 2008

6. runde - Ding ding!!!

Så begynder 6. runde på torsdag i damernes Elitedivision, hvor vi selv fra Lyngby skal til Odense og spille mod DHG.

Sidste runde som er over en uge gammel da der har været Nordic Championship i denne weekend, bød på et par overraskelser.
Knap så overraskende var Skovbakkens hjemmesejr over DHG, og måske heller ikke så overraskende at vi vandt hjemme over KSV.

Holte snuppede en rigtig fin skalp over Frederiksberg. Ikke så overraskende at Holte vandt, men måden det skete på var så overbevisende, at det skulle man vist have været Holte spiller/træner for at have drømt om. Flot Holte!!

Fortuna så ud til at køre mig i god stilling i vores tipskonkurrence da de blæste Brøndby af banen i de første 2 sæt, og undertegnede var eneste med et 3-0 tip. Men så tog fanden ved Brøndby(tilsyneladende noget som fanden havde taget fra Fortuna) og pludselig var det Fortuna der blev blæst af banen. 5- sæt blev en gyser, men Brøndby hev det længste strå og det blev til en vigtig og flot sejr til udeholdet. Vigtig fordi det netop nok bliver i de indbyrdes kampe mellem top 5 holdende, at man skal tage sine skridt mod en semifinale.


Og nu til mine tips for 6. runde...

Brøndby vs. Holte
Hmm.. Brøndby er gode hjemme og har helt klart fået medvind efter sejr over Fortuna og Frederiksberg i pokalturneringen. Sådan et hold er ALTID farlige, men af en elelr anden grund(jeg ved godt selv hvilken men vil ikke afsløre det) er jeg ikke i tvivl om en Holte sejr her. Jeg kan selvfølgelig godt begrunde det med en masse om at Holte også har fået selvtillid og er et godt hold og alt det der.. Men grunden er en helt anden.. ;0) Holte vinder!!!
Resultat: 1 - 3

Frederiksberg vs. Fortuna
Den bliver straks sværere for mig at gætte på, for min 6. sans har ingen ide her.. :0) Jeg hælder mest til Fortuna sejr efter at have set dem i weekenden, men det er bare noget andet at spille en international turnering end en elitedivisionskamp. Samtidig synes jeg Frederiksberg gjorde det godt mod Brøndby men manglede lige det sidste på en plads eller to. Pladser som de har kvalitet nok på, men rammer disse dagen mod et velspillende Fortunahold?? JA! er det nok? NEJ! hvad gør man så.. man stoler på at William hiver noget op af hatten og tipper:
Resultat: 3 - 1 ... KOM SÅ STYLES!!

DHG vs. Lyngby
En kamp vi ganske enkelt SKAL vinde for at holde os med i toppen, og en kamp mod et hold der har svinget meget, men på de bedste dage jeg har set kun har kunne holde det gode spil i et enkelt sæt.
Omvendt har vi stammen tilbage, og alle spillede til stævnet i weekenden, hvor vi fik en gang klø men lærte meget af kampene alligevel.
Vi skal have gang i vores modtagning, så er jeg ikke i tvivl om at vi får en sjov kamp.
Resultat: 0 - 3

KSV vs. Skovbakken
Jeg er bange for at jeg lider en smule under at have venner på de andre hold. KSV spillede en god kamp mod os men tabte alligevel. De spillede en god kamp mod Fortuna men tabte alligevel, og selvom man kan synes at det da er flotte resultater taget tingene i betragtning, så blev kampene jo tabt, og det var 2 kampe hvor KSV havde alt at vinde.
Nu er de på hjemmebane mod et hold der har som mål at komme i en semifinale og sidste år hun sluttede lige udenfor. Skovbakken har vundet 2 kampe i streg i turneringen og pokalturneringen og de er vundet ganske klart. Samtidig blokerer skovbakken rigtig godt og det vil gøre tingene sværere for KSV.
Resultat: 0 - 3


Jeg indrømmer gerne at jeg har satset lidt med alle de sikre sejre jeg byder på. Vo intet vover intet vinder, og jeg bliver nødt til at få hente nogle point i tipskonkurrencen.. Skal jeg gå ned så lad mig gøre det med et brag...;0)

Held og lykke til alle i weekenden, lad os få en masse god volley.

Mini

4 comments:

Anonymous said...

Hej Mini.

Du skriver:

"af en eller anden grund(jeg ved godt selv hvilken men vil ikke afsløre det) er jeg ikke i tvivl om en Holte sejr her. Jeg kan selvfølgelig godt begrunde det med en masse om at Holte også har fået selvtillid og er et godt hold og alt det der.. Men grunden er en helt anden.. ;0) Holte vinder!!!"

Kan det virkelig passe, at årsagen til en så bombesikker profeti skal henligge i mørke for den undrende læserskare?

Har du modtaget en åbenbaring fra det høje? Eller en meddelelse om forstærkning af Holteholdet? Eller er det bare en mave-fornemmelse?

Jeg indrømmer, at du formår at skærpe nysgerrigheden, men hvis du ikke på et eller andet tidspunkt rykker ud med hvad der ligger bag dit tip, vil i hvert fald jeg føle mig snydt.

VH

Morten Piil

Anonymous said...

Brøndby vs. Holte
Jeg kender ikke mini's små hemmeligheder, men jeg tror på en formnedgang/træthed efter Weekenden:
Resultat: 3 - 1

Frederiksberg vs. Fortuna
Alting har ikke kørt på skinner hos os til træning de sidste to uger, men jeg holder dog på princippet
Resultat: 3 - 0

DHG vs. Lyngby
Resultat: 0 - 3

KSV vs. Skovbakken
Skovbakken er et godt hold, og i modsætning til nogle af de tidligere kampe som ksv har haft, så er dette en kamp Skovbakken SKAL vinde, og det tror jeg også de gør.
Resultat: 0 - 3

Beklager iøvrigt jeg er rimelig fraværende på nettet for tiden, men jeg er lige startet mit nye job, hvilket altid kræver ekstra tid i starten :).

mvh
William

Anonymous said...

Jeg lover dig Morten, at jeg fortæller dig det mens vi sidder og ser kampen, så du kommer ikke til at føle dig snydt.

Men ja, lad os bare kalde det mavefornemmelse. Men nej, jeg ved intet om forstærkninger eller lign.


Willy: tillykke med det nye job.. sejr sejr sejr!!

Mini

Anonymous said...

Hej alle

Jeg tager også mine tips her, da jeg ikke lige har tiden:

DHG Odense - Lyngby Volley 0-3
Jeg tror bare ikke på at DHG henter noget på særlig mange.

Brøndby VK - Holte IF 1-3
Holte er et bedre hold - flere strenge at spille på - og de vil gerne have et plus mod en modstander som gæster i pokalsemifinalen.

Frederiksberg - Fortuna Odense 0-3
Fortuna er oppe i gear igen - har masser af spilpotentiale - er sultne. W-tropperne skal nok vise flaget, men jeg tror på en tæt men sikker 3-0

KSV - Skovbakken Volley 3-2
Lige et skud forbi de normale tips. Der er plads til KSV's angreb i denne kamp, og Skovbakken har før vist svaghed når de skal præstere som favoritter.

Mikkel