Thursday, November 27, 2008

Opsang og oprejsning – 9. rundes tips!!!

Krisen kradser for alvor i Lyngby-Taarbæk kommune. En lastbil kørte i forgårs fast under broen ved stationen, da bilens højde var mere end hvad broen kunne klare. Ingen kom til skade(andre end broen), men alligevel et signal om, at lige nu går tingene ikke byens vej.

Fodboldholdet som går efter oprykning til SAS ligaen har fået et par dumme nederlag i turneringen, og de er netop røget ud af pokalturneringen også, efter en tæt kamp mod FCK.

Volleyball holdet er også rendt ind i 2 klare nederlag i streg, og ikke kun de mistede point i stillingen, men spillet i de to kampe har gjort ondt på klubben. ”Det er tid til en opsang og nogle forandringer. Spillerne er blevet for magelige både i kampe og til træning, og selvom tryghed er vigtigt for alle spillere, så skal vi have bragt mere konkurrence i gamet, så alle føle et pres for at performe hele tiden.” Citat Michael Jensen


Opsang og oprejsning…

Det har sgu været en hård omgang de sidste to uger for os. Træningerne har været svingene, energien og gejsten i kampen rystende og i det hele taget har november gjort præcis det den gør ved så mange – virket deprimerende!!!

Det er tid til at vi alle hanker op i os selv og kommer videre. November er ikke en skid deprimerende, julen nærmer sig, skolesemesteret ser sin slutning, konkurrencen spidser til i turneringen, Thanksgiving skal fejres, der er NFL hver torsdag, søndag og mandag… Det bliver sgu ikke bedre drenge og piger!

Vi fik en på højre øje mod Skovbakken, en på venstre øje mod Holte, men nu har vi ikke flere øjne at slå på så nu giver vi igen. Altafgørende for os i aften er at få spillet med humør og gejst. Det er den oprejsning vi søger, og at spille en tæt kamp i aften vil være en drøm for de fleste af os. Vi vil gerne sende et signal om, at nu går tingene den anden vej. Signalet er til os selv. Det er en tidlig julegave fra mig til spillerne, det er en tidlig julegave fra spillerne til hinanden og det er en tidlig julegave fra hele holdet til klubben og Lyngby-Taarbæk kommune..;0)

Pigerne har givet håndtryk på at nu fighter de for hinanden, jeg har givet løfte om at nu går jeg all in for det her hold, de skadet spillere kommer og hjælper til træning og i kampe. Vi har nu den fulde trup, uanset brækket fingre, skulder operationer eller dårlige knæ. Vi er 15 spillere en holdleder og en træner der nu spænder skoen så den strammer og så sparker vi os selv i r….

En af mine personligt store helte sagde engang: ”Sure.. Fight and you may die, run and you’ll live.. At least for a little while. And dying in your beds years from now... Would you be willing to trade ALL THE DAYS from this day to that, for a chance, JUST ONE CHANCE.. To look your enemy in the eye and say – that they mey take our lives, but they’ll never take OUR FREEDOM!!!”


9. runde – Ding ding…

KSV vs. Holte
Jeg er ikke i tvivl om at Holte vinder sikkert. En stigende selvtillid mod et hold jeg tror får det endnu sværere 2. gang de møder alle hold. Hjemmebanen er umiddelbart KSV’s eneste fordel i mine øjne. Alligevel skal jeg jo indhente nogle point på de andre i tipskonkurrencen, så jeg må satse lidt og sige… Ej det kan jeg sgu ikke:
Resultat: 0 – 3

Lyngby vs. Brøndby
Holdene tyvstarter allerede torsdag i denne uge og hverdagskampe er lige præcis hvad vi elsker i Lyngby. Dagens kamp handler for os om at yde en god indsats og fighte SAMMEN ud fra den taktik vi har lagt.
Brøndby kommer efter sidste weekends måske lidt overraskende nederlag til Skovbakken og blæser med sikkerhed til angreb.
Vi forventer kamp om hver en bold, da begge hold har lidt at bevise, så det kan godt gå hen og blive en af dem der bølger frem og tilbage.
Resultat: 3 – 2

DHG vs. Frederiksberg
Ikke så meget at sige. Sætscoren kan bliver meget vigtig for Frederiksberg i kampen om semifinalepladsen, så jeg tror ikke de smider noget væk her.
Jeg håber dog at DHG vil vise fanen og kæmpe som de gjorde mod KSV.
Resultat: 0 – 3

Skovbakken vs. Fortuna
Well.. Sagen er, at Skovbakken har spillet virkelig godt de sidste 2 kampe og har slået Lyngby og Brøndby. Hvorfor så ikke også Fortuna og på den måde for alvor melde sig ind som semifinale aspirant?? Mest af alt tror jeg faktisk at Fortuna modtager for godt til at Skovbakken kan få ram på dem, endvidere forventer Fortuna en hård kamp og vil nok komme i højeste gear.
Jeg vover skindet og tror at Fortuna kan det som hverken Brøndby kunne og i endnu mindre grad Lyngby kunne:
Resultat: 0 – 3

Det var mine bud og så håber jeg på et julemirakel således at jeg rent faktisk rammer plet 4 gange denne gang.. ;0)

4 comments:

Anonymous said...

Som jeg husker det, så er det altså ...JUST ONE CHANCE - To come back here, and tell our enemies"... ;-)

Anonymous said...

Med fare for at være kyniker, så er citatet jo meget fint men det var bagmandens liv nu ikke.

Husk på at han først blev forrådt af sine egne, derefter fik han brækket knoglerne i kroppen, åbnet i maven så hans indvolde hang ude, hvorefter han blev hængt og halshugget.

Så selvom han også hed William, så ønsker jeg ikke rigtig nogen at dele hans skæbne :).

/W

Anonymous said...

he he

Mikkel

Anonymous said...

Og inden alt det oplevede han at komme hjem og finde sin far hængt blandt en masse andre i sit eget hjem ;-)