Tuesday, November 11, 2008

7. runde, status efter alle mod alle og en afsluttet afstemning

Først og fremmest vil jeg lige runde min afstemning af. Det simple spørgsmål var hvem folk mener vil føre elitedivisionen ved juletid...

Der var en klar vinder i afstemningen og det blev Fortuna. De har både på min blog men også på banen vist sig som rækkens stærkeste hold indtil nu. Nu har jeg set en del kampe allerede og jeg mener at selvom de tabte til Brøndby, så har de vist sig som det stærkeste hold. De har ingen direkte svage punkter på deres hold, og har tilmed god backup på alle pladserne, især hvis man stadig medregner Stine og Lotte som potentielle tilkaldningsspillere.

Nu er det ikke juletid endnu, og der kommer stadig et par spændende kampe inden vi kan se hvem der ender på 1. pladsen efter sidste runde i december, men jeg er enig i flertallet - Fortuna ligner et rigtig godt bud, og så måske med Brøndby på 2. pladsen.


7. runde.. Ding ding!!!

Skovbakken vs. Lyngby
En kamp der lidt ligner kampen om enten at være midterhold eller kampen om hvor top og bund for alvor bliver skildt.
Vinder Skovbakken trækker de os ned på en 5. plads hvor vi kun vil være 2 point foran dem i stillingen og de tager samtidig et stort skridt væk fra bunden.
Hvis vi derimod går hen og vinder så rykker vi os 6 point foran Skovbakken og konsoliderer os i topstriden samtidig med at Skovbakken bliver isoleret lidt i midterfeltet.
Jeg tror på at vi er klar til at melde os ind i kampen for alvor og hvis vi ønsker at spile om medaljer i denne sæson, så er denne kamp ikke en vi skal tabe.
Skovbakken er altid svære på hjemmebane og samtidig har de nu vundet 3 kampe i streg inkl. pokalkamp, så de har nok en masse selvtillid.
Jeg tror dog på at vi har hvad der skal til og tipper,
Resultat: 0 - 3

Frederiksberg vs. Brøndby
Frb. har fået fingrene i maskinen mod både Holte og Brøndby, og moralen virker ikke helt på toppen. Jeg synes ikke der er ret meget flow i deres spil de sidste par kampe, og det virker som om der mangler rytme mellem hæverne og især centerspillet.
På midten er netop der Brøndby har nogle af deres bedste spillere, og med sejre over Fortuna, Holte og Frb.(pokal) så er det et Brøndbyhold der kommer med mere end troen på sejr. De er et godt hold som ikke længere er afhængig af at de startende 6 har en super dag.
Resultat: 1 - 3

Holte vs. Fortuna
Efter at have spillet en forfærdelig kamp i brøndby tror jeg at Holte får vendt skuden og kommer til at spille en ganske fin kamp mod Fortuna. Problemet bliver bare, at Fortuna er et bedre hold, har en bredere trup, har et flydende angrebsspil og har Caley Carter Knudsen i topform!!
Jeg kan ikke se hvordan Holte skal vinde denne kamp, dertil er holdet simpelthen ikke i god nok rytme endnu. taktisk er Holte godt stillet med Smølf som trumfkort, men jeg tror ikke at de kan give dem mere end 1 sæt om nogen overhovedet.
Resultat: 0 - 3

KSV vs. DHG
Et opgør mellem de to bundhold og et opgør som nok endeligt beslutter hvem der med sikkerhed ikke bliver i eliten efter denne sæson.
KSV har haft de bedste resultater indtil nu, men i søndags mod Skovbakken viste de noget de ikke har gjort så meget tidligere... De lavede mange fejl selv som gad modstanderen point, og det er måske presset fra at de nu spillede en kamp hvor de ikke direkte var undertippet.
Jeg tror at DHG kan overraske mange af os i denne kamp og det er måske også den eneste modstander hvor de har tænkt sig at stille op med lidt selvtillid og fightervilje. Desværre er de på udebane og KSV er bedre stillet til at spille en tæt og lang kamp.
Resultat: 3 - 1


Status når alle har mødt alle...

Efter 7. runde har alle mødt alle, og jeg synes niveauet generelt har været rigtig højt i mange af kampene. Der er uanset hvad 5 hold som minimum har 8 point efter 7 runder, og ingen hold har mere end 12 point. De sidste 2 år har der været et eller to hold som har stukket af fra start, men det er der ikke mulighed for i år. Lyngby og Fortuna har været de bedste til dette de seneste år, hvor vi i Lyngby sidste år førte ed 4 point til nr. 2 og 6 point til nr. 3 ved juletid. Og året før var det os og Fortuna der var stukket af og var ubesejret indtil 9. spillerunde hvor vi mødte hinanden.

Jeg tror ikke på dem der mener at niveauet er dalet hos topholdene, derimod tror jeg meget på at flere hold er blevet bedre til at være produktive til træning. jeg ved at vi i Lyngby selv er blevet bedre til dette, og vi taber alligevel til andre tophold som jo så også må være dette.
De forskellige holds form har også vist sig som meget forskellig. Jeg synes ikke Holte helt har det niveau som de har haft andre år, selvom flere andre er uenige. Mod Frederiksberg som er deres eneste store sejr indtil nu, der mødte de et Frederiksberghold som virkelig kiksede på dagen. Og det var primært servepoint der gav Holte sejren. I de kampe hvor modstanderholdet har haft en stabil modtagning og god rytme i eget angreb, har de haft problemer. De fik røvfuld af Brøndby, knoklede mod Skovbakken og tabte reelt også klart til os i Lyngby. Ganske vist i 5. sæt med 15-13, men holdet var altså bagud 14-6 inden Louise P. som så ofte før servede dem tilbage i kampen. Min pointe er at jeg havde forventet mere af dem end at de var gode til at serve.

Brøndby har været den positive overraskelse i mine øjne. Alle havde forventet at de ville være gode, men at de efter at have tabt til os skulle slå både Fortuna og Holte tror jeg de færreste havde forventet, og det skyldes ikke mindst en bredere trup end tidligere.

Mit helt store spørgsmålstegn er DHG. Jeg har set dem spille 4 gange i år og 3 ud af de 4 gange har de tabt kampen inden den gik igang. De virker uinspireret, utrænet og ikke særlig villige til at ændre på det. Det lyder måske hårdt, men faktum er at der ikke bliver knoklet røven ud af bukserne i kampen får at ændre på tingene, og med Danmarks bedste hæver og Danmarks bedste træner team virker det ret underligt at intet på noget tidspunkt fungerer bare en smule.
Jeg håber de kommer igang for de har en fed hjemmebane, er gode til at gøre noget ud af tingene, er allesammen søde mennesker, og jeg tror det er godt for udviklingen, at man ikke kun kan spille i Fortuna hvis man bor på Fyn.

Line Trans er seneste nye på DHG's hold, og måske hun kan komme med lidt energi til træning og i kamp. Jeg synes måske at de skulle lade nogle af de unge som virkelig gider at spille, spille noget mere eller også give de erfarne spillere et los bagi så de kommer igang igen. De kan jo sagtens!!


God kamp til alle i kommende weekend.!

Mini

No comments: